Pik fitness: Styrk din pik

Sexekspert Jakob Olrik giver her nogle effektive pik-fitness øvelser, der kan løfte din pik og dit sexliv til nye højder. Og før du griber de nærmeste løbesko og løber skrigende væk, surfer videre eller synker dybere ned i sofaen, så vid at det er den sjoveste træning, du kan udsætte din krop for, og det giver fantastiske resultater.

Fysisk pik-fitness: Styrk din pik

Sexekspert Jakob Olrik giver her nogle effektive pik-fitness øvelser, der kan løfte din pik og dit sexliv til nye højder. Og før du griber de nærmeste løbesko og løber skrigende væk, surfer videre eller synker dybere ned i sofaen, så vid at det er den sjoveste træning, du kan udsætte din krop for, og det giver fantastiske resultater.

Af Jakob Olrik

Får du trænet? Mange mænd bruger en del tid på at styrte gennem byer og skove, så kastanjer knaser, og vintergække sukker under de jordslåede løbesko. Andre pruster og sveder og løfter vægte i takt til Bruno Mars sang ’24k Magic’/Jay-Z foran fitnessspejle, mens de træner deres bi- og triceps.

Når vi træner vores muskler og får helt pulsen op, så raser det mandlige kønshormon testosteron i kroppen. Motion gør noget godt for vores libido, forplantningsevne og præstation.

Pikkens muskler skal også trænes

Desværre bruger vi mænd utrolig lidt tid på at styrke selve pikken! Kvinder træner omvendt deres fiselette helt abnormt. Når de har født, får de tudet deres øre fulde af, at de skal lave knibeøvelser – både af jordemoderen, lægen, hinanden og gennem dameblade. De træner for at bevare spændstigheden og for at kunne holde på vandet. Og hvis de vil gå mere seriøst til værks, så findes der kugler, de kan proppe op og spænde omkring, som svarer til vægtløftning.

Mange kvinder laver knibeøvelser, mens de ser tv, laver mad eller snakker med dig. Det har de vænnet sig til og øvet sig i, for det værste for en kvinde, det er at være stor og slap – ligesom en mand ikke vil være lille og uformående.

Faktisk er det ligeså vigtigt for os mænd at træne musklerne omkring vores pik. Ikke kun i seksuelt øjemed for at kunne præstere, men også for at forebygge prostatakræft, impotens og en drøbert/inkontinens. Jo ældre vi bliver, jo vigtigere bliver det for pikken og for svulmelegemet, der består af muskler.

Det er på tide, at vi får Pik-fitness på dagsordenen, og at du gør det til en vane i din hverdag.

Tre øvelser

SÅDAN GØR DU:

  1. Knibeøvelser til mænd

Når du skal knibe, så forestil dig, at du suger eller presser dit mellemkød op i dig.

Hver gang du alligevel står og tisser, så start med at lave en leg med dig selv, hvor du kniber tissestrålen over. Tis så kort, så længere osv. Hvis der er musik, så prøv at knibe i takt til musikken. Det er sjovt. Du træner muskulaturen, men også evnen til at have kontrollen over det, der sker dernede.

Prøv også at tage nogle dybe indåndinger i løbet af dagen, hvor du spænder helt igennem, tæl til ti, pres alt du kan og giv så slip. Gør dette nogle gange om dagen i forskellige rytmer. Du kan gøre det, når du sidder i toget, når din arbejdsgiver briefer dig om noget – og i alle situationer, hvor du egentlig prøver at komme væk. I stedet for at spænde i kæberne, skuldrene, trippe med foden og få tics, så sug mellemkødet op, spænd alt det du kan og giv slip.

Når du laver knibeøvelser, styrker du muskulaturen omkring prostata og dit svulmelegeme.

  1. Stimuler din prostata

Prostata er nærmest forsvundet fra sundheds og sygehusdagsorden. Der bliver skrevet meget om fx brystkræft, og kendte kvinder står frem og fortæller om deres oplevelser. Selvom prostatakræft er lige så udbredt og lige så farligt, hvis det ikke bliver behandlet, så hører vi ikke så meget om det.

Alle kvinder ved, at de skal mærke efter knuder i brystet og har et rimeligt godt billede af symptomer på brystkræft. På samme måde skal du som mand kende din prostata. Hvis du ved, hvordan den virker, og hvordan den føles, så kan du også bedre fornemme, hvis noget er galt. Derfor er det vigtigt, at vi forholder os til vores prostata.

Prostata er i det hele taget ret væsentlig for manden, men det er de færreste, der ved nok om det. Du

Orgasmens Hemmeligheder
❤️ Orgasmens Hemmeligheder
Online Kursus
Orgasmer er essentielle- både for mand og kvinde! De giver overskud, selvtillid og får dig til at stråle. Det kan være svært at få orgasme, uanset om du er kvinde eller mand, og det betyder ikke der er noget galt med dig. Med træning og lidt øvelse, kan alle sendes til stjernerne. Vil du blive bedre til at få orgasmer– både fysisk og mentalt? Så er ”Orgasmens Hemmeligheder” kurset, der giver dig inspiration og konkret træning,...
🤩 Få adgang nu!
kan bruge prostata til at supplere og gøre dit sexliv mere spændende, da du har et dybtliggende erotisk punkt via prostata. Prostata stimulation kan også være med til at udvikle og styre vores orgasmer.

Prostata ligger under testiklerne. Hvis det havde været på en kvindekrop, så er det der, hvor skeden ville være. Her har manden noget blødt væv, sådan 2-3 cm oppe i ham. Der kan du tage en hånd hen og trykke op og føle dig frem til et punkt, som er stimulerende og fremmende. Specielt, når du er seksuelt ophidset.

Det er godt som mand, når du onanerer at prøve at trykke der. Så kan du altid undervise en kvinde i, hvordan hun skal gøre det. Det fremmer den seksuelle følelse.

Det er også herfra at selve blodet tilløber fra pikken. Der er tre store blodårer til pikken, det er sådan et bredbåndsområde, og du kan godt mærke, at det pumper lidt, når pikken skal have tilført blod. Så ved at stimulere her og trykke, så kan du hjælpe selve stivelsen i pikken.

Hvis du skal have mere intensiv stimulation af prostata, så skal du faktisk gøre det gennem anus. 2-3 cm oppe i anus er der en form for udposning, hvor du kan trykke og stimulere prostata. Det er der mange fordele ved. I selve orgasmen kan det også give dig selv en stærkere, mere voluminøs orgasme – som ligesom spreder sig ud i hele kroppen derfra.

  1. Opnå tørre orgasmer

Når du kender dit mellemkøb og prostata godt, så kan du træne dig til at opnå tørre orgasmer.

Der er jo forskellige slags orgasmer for manden også. Du kan lave en isoleret pik-orgasme, så du ikke rigtig får nogle neuron-udløsning i hjernen. Og så kan du få en tør orgasme, hvor pikken kramper, og du får en fysisk orgasme oppe i hovedet, men der kommer ikke noget sperm ud – sæden udebliver.

Og det sker ved, at du trykker inde ved mellemkødet på prostata. Gerne med to fingre. Hvis du gør ondt, så trykker du for hårdt.

Sædcellerne bliver produceret i testiklerne, mens selve væsken kommer fra Prostata. Du kan stoppe produktionen af sædvæsken ved at trykke lidt hårdt ind i mellemkødet. Sådan at du onanerer med den ene hånd, mens du trykker ind på prostata med den anden. Det er rigtig godt som mand at øve sig i at få orgasmer, der ikke kommer sæd ud af. En tør orgasme kan have mange fordele, og:

  1. Du slipper for at vaske dine lagener.
  2. Det kan være ret imponerende for en kvinde, at du kan det her.

Men det betyder ikke, at du kan hurtigere igen. Selve orgasmen virker på som en ganske almindelig orgasme, hvor du udsender serotonin og dopamin og oplever et fyrværkeri oppe i hovedet. Bagefter udskiller du stadig et søvnhormon og skal slappe af – det er faktisk vigtigt, at du hviler efter en orgasme som mand, fordi du har lavet en præstation.

Hvornår og hvor ofte?

Du kan med fordel gøre øvelserne til en vane og en del af din hverdag. Hvis du står i bruseren og onanerer, så prøv at find din prostata, prøv at finde de her punkter. Når du tisser, sidder i bilen, musik – gør det til noget rytmisk. Gør det til noget sjovt. Det er ikke noget, der skal sættes i system, bare integrer det i dit liv og den måde, du er mand på.

Dette får du ud af det:

Styr din orgasme og opbyg et nært forhold til din pik

Du vil ret hurtigt opdage, at øvelserne giver resultater. Du vil opbygge et nært og kært forhold til din pik, der gør, at du vil kunne styre tingene meget bedre. Du vil opøve din vedholdenhed sådan, at du kan styre din orgasme, og hvornår du kommer. Det føles dejligt at komme samtidig med din kæreste.

Ved at transformere den seksuelle energi kan du opbygge energier på alle områder i livet – og ikke kun i pikken. Du kan på den måde fjerne nogle af alle de komplekser og frigive den nederdrægtige selvfølelse, vi mænd kan have omkring vores pik.

Om Jakob Olrik

Jakob Olrik
Jakob Olrik
Få indsigt i dig selv

Jakob Olrik giver håndgribelige værktøjer til selvudvikling og et fuldtonet kærlighedsliv. Hans studier i filosofi, psykologi og sexologi har inspireret og hjulpet tusinder af mennesker. Gå på opdagelse i Jakobs bøger, foredrag og kurser og få kærligheden til at gro. Kærlighed er en musklen du kan træne, sæt igang!

Læs mere
Online Kurser
Orgasmens Hemmeligheder
❤️ Orgasmens Hemmeligheder
Online Kursus
Orgasmer er essentielle- både for mand og kvinde! De giver overskud, selvtillid og får dig til at stråle. Det kan være svært at få orgasme, uanset om du er kvinde eller mand, og det betyder ikke der er noget galt med dig. Med træning og lidt øvelse, kan alle sendes til stjernerne. Vil du blive bedre til at få orgasmer– både fysisk og mentalt? Så er ”Orgasmens Hemmeligheder” kurset, der giver dig inspiration og konkret træning,...
🤩 Få adgang nu!
Gå til kassen
kr. 0,-
Betalingskort
Swipe op for detaljer
Indkøbskurv
Indkøbskurv er tom
Online Kurser Bøger Blog

Online Kurser

Bøger